Nachtbus naar het vreselijke Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Roy Laat - WaarBenJij.nu Nachtbus naar het vreselijke Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Roy Laat - WaarBenJij.nu

Nachtbus naar het vreselijke Nha Trang

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

28 Oktober 2014 | Vietnam, Nha Trang

Waar ik zo tegen op keek, viel reuze mee. Rene heeft een nacht overgeslagen en dacht dat z'n laatste dag aangebroken was met het rijgedrag van de chaffeur, maar ik heb 6,5 uur liggen slapen in de nachtbus. Uit angst voor diefstal wel al mijn spullen met een slotje aan elkaar, aan de tas van een medereiziger EN aan de stoel gebonden, maar toen kon er dan ook niets meer gebeuren. Anders verdiende ze het ook..

Nha trang is vreselijk, 1 groot russisch paradijs. Aangelegde boulevard alsof je in spanje loopt, russische winkels en touristenbureau's. Vaak bij hotels zelfs Russisch ipv engels! Geen gezellige barretjes maar eerder clubs waar 's avonds, zoals we lazen, vaak gevochten werd. Prostitutie en drugs is er meer dan normaal, en je wordt er gewoon over aangesproken, dus beide avonden lekker op bed blijven liggen!

De dag van aankomst een bedje gehuurd en op het strand gelegen en 's avonds in het oude centrum bij een restaurant uit de Capitool gaan eten. Geen toeristen maar vol met lokale bevolking, vaak een goed teken. Een klein kolen bbq op tafel en wat vlees en noodles besteld, super gegeten. Snel weg want met 30 tafels vol bbq was de rook te snijden.

De tweede dag wilde we een eiland tour doen met zwemmen en snorkelen. De georganiseerde tour was met 30 mannop een boot, en omdat wij de bui al voelde hangen dat dit 30 russen gingen zijn, hebben we een prive speedboat gehuurd voor een dag. Stukkie duurder maar de moeite waard! Snorkelen was mooi, onze gids ging wat blauwe zeesterren van het koraal afplukken die we vast mochten houden. Ik twijfelde om te gaan duiken, maar bleek het dezelfde plek te zijn als waar we snorkelden, dat was max. 4 meter diep dus prima te zien met snorkel. Voor 7 euro heb ik iemand met een onderwatercamera wat fotos laten maken en op schijf laten branden (spijt dat ik geen action cam heb gekocht!).

'S avonds iemand van de easy riders naar het hotel laten komen, en geboekt voor woensdagochtend!

• 28 Oktober 2014 - 21:46

Margo:

Ook al hebben we het meeste al gehoord het blijft leuk om je verhalen te lezen,. Fijn om te horen dat jullie het goed naar de zin hebben. Nog een paar dagen samen. Geniet er van. Xxx

• 28 Oktober 2014 - 23:48

Karen:

Oooh wat leuk om jullie verhalen te lezen! Zo herkenbaar!
    Ik heb net even alle verhalen tegelijk gelezen en ik vond nha trang inderdaad ook niet veel, maar daar moet je haast wel stoppen. Easyriders tour naar Dalat? Dat vond ik echt het meest vette aan heel de reis! Als je in Dalat nog een ochtendje over hebt, zeker gaan abseilen van de waterval! Ook super vettt!

Veel plezier nog en ben benieuwd naar de rest van je reis!