Hanoi-Hue-Hoi An - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Roy Laat - WaarBenJij.nu Hanoi-Hue-Hoi An - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Roy Laat - WaarBenJij.nu

Hanoi-Hue-Hoi An

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

25 Oktober 2014 | Vietnam, Hạ Long

De nachttrein naar Hue: we waren gewasrschuw voor diefstal in nachtbus of trein, dus toen we ons mini kamertje dan moesten delen met 2 van die vieze vietnamese hebben we met slotjes alles dicht en aan elkaar gebonden en de gsm in de broekzak (met kleren aan slapen). Het enige wat nog in het zicht lag was ons vietnam boek met daaronder de tickets. 1 halte voor Hue stappen onze 2 vrienden uit, en precies op dat moment loopt de conducteur vanuit hun recht naar ons: "can i see tickets?"
Je moet weten dat je in vietnam het peron niet oogekomt zonder ticket, bij het instappen wordt gecontroleerd en bij het instappen van de wagon. Maargoed, onze tickets dus nergens te bekennen, waardoor we al snel wisten hoelaat het is was in het land waar toeristje oplichten een bron van inkomsten is. De uitleg dat we de ticketd toch al 3 keer hadden moeten laten zien EN dat hij nu alleen naar ons kwam deed hem niet zo veel, hij wilde geld zien. Wij 5 minuten zoektijd gevraagd en intussen de portemonnee leg gemaakt op omgerekend 5 euro na. Toen hij terug kwam moesten we dus nieuwe kaartjes kopen en vroegen wij of we konden pinnen (natuurlijk niet want hij stopt het in zn zak). Dus uiteindelijk nam hij dat beetje geld, deed alsof hij obs had geholpen, gaf hij ons een hand, zei dat we niets mochten zeggen en deed de deur dicht.

Aangekomen in Hue waren we de vietnamezen even beu dus 3km gelopen naar het centrum. In de capitool een franse bakkerij gevonden en lekker ontbeten. Dan alle mannen die rorpen dat ze het beste en goedkoopste hotel hebben genegeerd en naar een zelf opgezocht hotel gelopen. Samen 10 dollar voor een nacht!

Hue is de oude keizerlijke stad. We zijn deze middag oude citsdel gaan bekijken. Mooi maar helaas weer deels verwoesd door de indochinese oorlogen. Mede door unesco zijn e momenteel alles mooi aan het renoveren/heropbouwen!
'S avonds wat gaan drinken in 1 van de vele happy hour bars, terwijl het normaal al niets kost nu nog 2e gratis ook. Hele qvond staan kletsen en poolen met 2 Australiers!

Volgende ochtend twee scooters geregeld waarbij we achterop naar wat andere dingen werden gebracht: 1 van 5 tombe's van een oude koning, een arena waar vroeger tijgers tegen olifanten vochten en een grote pagoda.

Om 1 uur de bus naar hoi an..